Gewaarmerkte kopie
Gewaarmerkte kopie aanvragen?
Documenten zoals paspoorten, diploma’s, geboorteakten, rijbewijzen, etc. worden verstrekt als een enkele originele kopie. U dient wellicht een kopie van zo’n document te certificeren, bijvoorbeeld voor de huurprocedure, om u in te schrijven voor een educatie-instantie, voor registratie van een erfenis, voor uitkeringen, pensioenen, en betalingen, voor de commissie van verscheidene vastgoedtransacties, etc. Om ervoor te zorgen dat u niet het originele document hoeft te tonen en u niet bang hoeft te zijn om het te verliezen, kunt u er een kopie van certificeren bij een notaris, aangezien een gecertificeerde kopie in de meeste gevallen dezelfde juridische waarde heeft als het origineel.
Certificeren – Gewaarmerkte kopie
Bij het certificeren van een document als een ware kopie van het origineel, certificeert een notaris geen feiten welke in het document genoemd zijn, de certificatie betreft slechts de overeenstemming met de tekst en de details van het originele document. Certificatie van kopieën van documenten door een notaris wordt alleen uitgevoerd bij vertoon van de originele documenten, maar uw persoonlijke aanwezigheid is niet vereist bij deze procedure.
Zowel officiële als onofficiële documenten bestaande uit één of meerdere pagina’s of delen, en verstrekt in welke taal dan ook, kunnen worden gecertificeerd. Een gecertificeerde kopie van het document is geldig tijdens de geldigheid van het originele document.
De lijst van notariële handeling uitgevoerd door de notaris:
- Certificatie van de authenticiteit van kopieën van documenten en uittreksels daarvan;
- Certificatie van de authenticiteit van handtekeningen op documenten
De notaris heeft NIET het recht voor het certificeren van kopieën van documenten of uittreksels daarvan in de volgende gevallen:
- tekst van het document bevat ongespecificeerde aanpassingen, registratiefouten, of doorstreepte woorden;
- een document of een deel daarvan is geschreven met potlood;
- een document bevat onleesbare tekststukken, afdrukken, details, of handtekeningen, etc.;
- de integriteit van het document is beschadigd;
- een document bestaat uit meer dan een blad, ongenummerd, niet aan elkaar bevestigd en bevestigd met de handtekening van de ambtenaar;
- oppervlak van een document is gelaagd of verstopt op een andere technische manier, en als gevolg is het niet mogelijk om definitieve conclusies over de authenticiteit ervan te maken.
JuridConsult biedt notariële diensten waaronder notariële volmacht, toestemming / machtiging en toepassingen waarvoor de aanwezigheid van de hoofdpersoon (de persoon welke de machtiging geeft) nodig is. Certificatie van een gewaarmerkte kopie is mogelijk in het Nederlands en Engels en, indien nodig, kan het in een andere taal worden vertaald. Meer info kunt u op de pagina van Beëdigde Vertalingen.
Laat uw boodschap hier achter voor meer informatie betreffende de kosten van juridisch overleg, of Skype: juridconsult, en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen!
Ook is het mogelijk om snel antwoord te verkrijgen via de chat op onze Facebook pagina.
Contactformulier
Wilt u meer weten over documenten laten legaliseren? Heeft u een vraag over de diensten die we aanbieden of over de tarieven die we hanteren? Neem gerust contact met ons op! Vul het contactformulier in of bel naar +31(0)626523008. Dan hoort u zo snel mogelijk van ons!